Klossekampen - Nyhet!

Bygg og programmer robotutfordringer med LEGO SPIKE Prime. Perfekt for klasser som skal delta i FLL.

  • Antall: Inntil 30 elever
  • Tidspunkt: Tirsdag, torsdag, fredag.
  • Varighet: 1 time og 45 minutter
  • Målgruppe: 5.-7. trinn
  • Fagområder: Matematikk, Naturfag

Hva skjer i dette læringstilbudet?

Klassen lærer programmering og med fokus på LEGO SPIKE Prime-roboten som brukes i FIRST LEGO League. Elevene jobber først sammen to og to og blir godt kjent med roboten og hvordan den fungerer, så skal klassen sammen gå løs på spennende utfordringer som krever oppfinnsomhet, samarbeid og kreativitet.

Dette læringstilbudet gir et godt innblikk i hvordan programmeringskonkurransen i FIRST LEGO League foregår, og er et ypperlig tilbud til klasser som skal delta.

Dette programmet er under utvikling, endringer kan forekomme.

Tilknytning til læreplanen

Matematikk: kjerneelementet utforskning og problemløsning

Naturfag: kjerneelementet teknologi

Matematikk: kompetansemål etter 5. trinn
Lage og programmere algoritmer med bruk av variabler, vilkår og løkker

Matematikk: kompetansemål etter 6. trinn
Bruke variabler og formler til å uttrykke sammenhenger i praktiske situasjoner. (6. trinn)

Spørsmål?

Spørsmål om bestilling/besøk: tlf. 55 59 45 46 (man-fre kl. 09-15) eller send e-post til bestilling@vilvite.no
Andre spørsmål: send epost til Anders Holm – ah@vilvite.no

Mer informasjon

Les om lærers rolle, avtalekoder, og annen relevant informasjon på denne siden.


Nyhetsbrev fra VilVite?

Hva ønsker du oppdateringer om?
Er du også interessert i?
Hovedsponsorer for VilVite
Sponsorer