Programmering med SPIKE Prime - Nyhet!

Bygg og programmer robotutfordringer med LEGO SPIKE Prime. Perfekt for klasser som skal delta i FLL

  • Antall: Inntil 30 elever
  • Varighet: 1 time 45 minutter
  • Målgruppe: 8.-10. trinn
  • Fagområder: Naturfag, Matematikk

Hva skjer i dette læringstilbudet?

Klassen lærer programmering og med fokus på LEGO SPIKE Prime-roboten som brukes i FIRST LEGO League. Elevene jobber først sammen to og to og blir godt kjent med roboten og hvordan den fungerer, så skal klassen sammen gå løs på spennende utfordringer som krever oppfinnsomhet, samarbeid og kreativitet.

Dette læringstilbudet gir et godt innblikk i hvordan programmeringskonkurransen i FIRST LEGO League foregår, og er et ypperlig tilbud til klasser som skal delta.

Dette læringstilbudet er under utvikling. Endringer kan forekomme.

Tilknytning til læreplanen

Matematikk: Kjerneelementet utforsking og problemløysing
Algoritmisk tenking er viktig i prosessen for å utvikle strategier og fremgangsmåter for å løse problem og innebærer å bryte ned et problem i delproblem som kan løses systematisk.

Matematikk: kompetansemål etter 8. trinn
- lage og forklare regneuttrykk med tall, variabler og konstater knyttet til praktiske situasjoner
- utforske hvordan algoritmer kan skapes, testes og forbedres ved hjelp av programmering

Matematikk: kompetansemål etter 10. trinn
- utforske matematiske egenskaper og sammenhenger ved å bruke programmering

Spørsmål?

Spørsmål om bestilling/besøk: tlf. 55 59 45 46 (man-fre kl. 09-15) eller send e-post til bestilling@vilvite.no
Andre spørsmål: send epost til Anders Holm – ah@vilvite.no

Mer informasjon

Les om lærers rolle, avtalekoder, og annen relevant informasjon på denne siden.


Nyhetsbrev fra VilVite?

Hva ønsker du oppdateringer om?
Er du også interessert i?
Hovedsponsorer for VilVite
Sponsorer